vem är hon i spegelvärlden?

vet inte vad jag ska skriva här. men ibland behöver man nog bara få mumla strunt för att få plats med det viktiga i huvet och kunna reda ut kaoset.

jag vet allt om hur man överlever.
allt.
jag kan trolla med pengarna
jag kan hantera hat och sorg
jag kan klara mig utan mat o sömn
men jag kan inget om hur man lever.
kaffe och mentol cigaretter.en räv som är bakis och en vildkatt som är trött.
våren är påväg och jag har mina egna känslor,egna tankar,egna drömmar och jag är trött, trött på att bli runt knuffad,trampad på och skrattad åt. ingen vet vem jag är. ni vet vem jag verkar vara. ni tror att den jag verkar vara är vem jag är. men ska sanningen fram likt snödropparna som ska fram vid vårens sliskit optimistiska skratt så vet jag inte ens själv vem jag egentligen är. för flickan i min spegel är inte den jag är och hon jag berättar om i mitt CV är inte hur jag är, den som skrattar ,gråter och stöttar hela världen är inte vem jag vill vara inte heller motsattsen.
jag kommer lära känna mig själv en vacker dag.
men jag vet inte när
hur
eller varför
vem vet något egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0