Ibland slutar det regna asfalt och maskrosorna tar LSD

Vi fick lägenheten!
Nu e helvetet löst!
Nu blir det från lugna cigaretter och gnäll, panik veckor med städning,inspektioner från bovärden som klampar in med skor och ska slita upp o ner på mitt hem för att sen skicka räkningar jag inte kan betala.

jaja från en skitsak till en annan.
det finns guldkanter runt varje regnmoln säger man. kan det inte bara finnas guldmoln ibland?

jag e glad
glad att jag fick lägenheten
den mysiga tvåa i skogslumiga lilla hälsinggården där jag måste ta bussen för att handla, men vad gör det då tapeterna va himmelsblå i sovrummet och balkongen större en den nuvarande?
alltid ska man gnälla om nåt men just nu kan jag bara gnälla om allt pappers arbete o vuxen skit som komma skall.
inspektion, krångel med elbolag,adressändring och kontrakt hit o dit, flytten, var vi ska gömma oss själva och vårt skit framtill 1 dec.
allt krånglar men nu e d värt det.

för sovrummet va himmelsblått
och balkongen var faktist större än den nuvarande.
man kan ändra värmen på duschen lättare också i Den Nya Lägenheten


jag gillar att säga det
Den Nya Lägenheten
förmodligen kommer jag börja predika om mitt Nya Liv snart pga yrseln över att jag faktist fick nåt jag ville

mitt nya liv

äta nyttigt
gå promenader
må bra
sluta gnälla
sluta röka? som om det är möjligt med den underbara balkongen!?

svammel svammel
nu ska jag dricka kaffe, se om det är nåt på tv o pussa på siri då hon vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0