Bättre förr?Fördomar och annat strunt sunt förnuft.

http://www.youtube.com/watch?v=9hhjjhYGQtY&feature=fvsr


Det var bättre förr, brukar man ofta sucka och tycka.
Jag håller absolut inte med. Visst var det kanske bra förr då man åt sand och klättra i träd, klippte håret på sin barbiedocka och sina kompisar på dagis och mamma inte vart så glad. Men jag tycker det är bättre nu. Ingen klagar på att man klipper sig själv, ingen klagar på att disken man borde ta tag i inte blev diskad idag heller.

Du är din egen person.
Du gör dina egna val
Dina egna misstag
och även dina egna lyckade steg

Det kan ju då inte stämma med att det var bättre förr?

Då man säger det är man förvisso lite äldre och menar kanske fler år än vad jag kan tänka mig för stunden.
Det är mycket möjligt att jag om 30 år tänker att "det var bättre förr" men då ska det va ett helvete jag lever i.

För om det är bättre förr då jag är 50 och jag nu är 21, och jag syftar på exakt nu som då ( hänger ni med ;P? )
då funderar jag på vad som är bättre. Jag klagar inte på mitt Nu men jag funderar vansinnigt på hur arbetsförmdelings krångel,försäkriknskassans strul och timmanställning kan vara "bättre förr" baserat. visst jag klarar mig, min man är underbar, min lägenhet mysig och jag mår bra trots krångel och leva i "en månad i taget -ekonomiskt" men ibland funderar man på hur en sån tanke kan falla en.

svammel.


http://www.youtube.com/watch?v=EjY4QHNQvRk&feature=related

kvinnor är naturens underverk
bara så ni vet

dessa varelser är mytomspunna,älskade,hatade,beundrade och spottade på av avundsjuka

har ni nån gång tänkt på hur coola vi brudar är?
vi kan skapa ett liv,bära på det och nära det i 9 månader.
blöda i en vecka (ca) utan att dö!
en kvinna har orgasm längre än en man dessutom ;)
vi kan va trevliga mot de vi hatar
charma män till deras fall
gå i högklackat!
göra flera saker samtidigt!
planera!
uppskattar choklad
sköta barnaföddan,hushålls sysslor samt sköta jobb OCH se snygga ut!
snacka oändligt mycket om nåt som män aldrig kommer förstå sig på





Tomaterna är nog snart döda på min kära balkong. Det blev inga frukter men gula små blommor :) och självklart den grönska jag vill ha på min balkong.

ja jag är sådär fjantig att jag faktist uppskattar det gröna som växer överallt.
Det vet inte många i min omgivning.
Fördomar,kära ni,fördomar.
har man svart hår,piercingar,tatuerad och ett eldigt humör så ska man inte sitta och gräva i jord och kunna namnen på det som växer.

men jo, jag är faktist otroligt jordnära och anser att grönt och det som växer ger en lugn.
hm.. lätt som nåt en hippie kunde säga för att försvara sitt röka men nej ;P




Men lite för att leva upp till de fördomar som finns om en tatuerad girl like me så var mannen och jag faktist på en psychobilly/ tattoo party i helgen. Det var intressant. Kul en stund men då ett glas vin bara kosta 20 kr och ölen var lika billig blev det en vidrig fylla på endel gäster så vi packa ihop maskiner,bänk och allt som vi släpade dit såfort sista gadden var klar och drog hem.
En gång och aldrig mer, sa vi. Men man ska aldrig säga aldrig.



Avslutar med en mysig cover av Hellcats and the prowl på den redan underbara låten av misfits- halloween



http://www.youtube.com/watch?v=wJkXqa6PQBc


håll till godo
freaks and geeks ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0