Allra käraste syster...


Hittade nyss en gammal barnbok jag faktiskt minns från då jag va liten, då jag sökte på en av mina favorit konstnärer Hans Arnold.
Minns inte så mycket vad boken handlade om mer än två systrar, en som bodde i en annan värld dit man bara kom om man kröp genom en rosenbuske. där hade systrarna olika äventyr och jag minns att bokens slut va mycket sorgligt...
Astrid Lindgrens verk självklart. den tanten kunde hon :)
men till skillnad ifrån hennes andra sagor är denna sagan mycket sorglig o hemsk i slutet...

tänkte slänga upp lite bilder från boken :)


vita kaniner <3
Underbara Hans Arnold :)
älskar hans konst och illustrationer :)

lite fler bilder från honom skadar inte någon ;)
// Vilda Vackra Katt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0